Srimathe Ramanujaya Namaha,
Namaskaram,
Adiyen feel Chiriyan Swami is not intending to talk about Rotti and Saalna.
Adiyen’s understanding of the initial post with Acharya ThiruvAdi Bhalam and Velukkudi Swami’s Aasirvadham Abhimaanam is as follows.
What he means is the fight going between religion to religion and within same religion fighting between faith to faith as he said as “இந்து கிறிஸ்துவன், முஸ்லிம், சைவன், வைஷ்ணவன், வடகல, தெங்கல, அத்வைதம், துவைதம் இப்படி பல பல சால்நாக்கள்.
இந்த பல பல சால்நாக்கள் போடற ஆட்டம் இருக்கே, அய்யய்யோ சகிக்கல”.
when the Master for all in Almighty GOD as he said as “இப்போ ரொட்டி மாதிரி இருக்கிறவர் தான் நம்ம அண்ணன் கண்ணன், “,
So he says that whoever is in which ever religion or within particular religion of a specific faith, he says as they follow the Almighty GOD as”ரொட்டி மட்டும் சாப்பிட்டா ருசிக்காது.
சால்னா மட்டும் சாப்பிட்டா புடிக்காது.
ரொட்டியோட சால்நாவை சாப்பிட்டா தான் பசி அடங்கும்.”
So we ordinary devotees while in a particular faith on a particular religion whichever it is, they don’t have any authority to direct others that you should pray the One common Almighty GOD in the same way as how I pray, this is not possible at all, So one should pray the Almighty GOD in whichever faith we are and RESPECT other Faith’s and religions, since the Master Almighty GOD is common for all of us. He is telling this to All religions and all Faith’s within each religion, and it appears as directed to us. So he says “அதுனால,
ரொட்டி மட்டும் சாப்பிட்டா ருசிக்காது.
சால்னா மட்டும் சாப்பிட்டா புடிக்காது.
ரொட்டியோட சால்நாவை சாப்பிட்டா தான் பசி அடங்கும்.
அதை விட்டுட்டு, தனக்கு புடிச்ச சால்னாவை மட்டும் அந்த ஒரு ரோட்டிக்கு தொட்டுக்கொங்க அப்படீன்னா, ஏப்படி எல்லாருக்கும் புடிக்கும். அவனவனுக்கு புடிச்ச சால்நாவை தான், அவன் அவன் அந்த ஒரு ரொட்டியொட சாப்பிடுவான்.”
This is what Adiyen understood from Chiriyan Swami’s post.
Moreover elaborating Chiriyan Swami’s post in adiyen’s thought process with Acharya ThiruvAdi Bhalam and Velukkudi Swami’s Aasirvadham Abhimaanam, the philosophies and religion should lead to Sneham & Bhakthi to Almighty GOD as well as Sneham towards all fellow beings of ANY Religions and Faiths, but ironically, we think that “WE ONLY WILL GO TO MOKSHAM, HOW OTHERS WILL GO”, where we tend to forget to think that BhagavAn is the Moksham giver and NOT US. So philosophies is only for our Anubhavam and not means to Moksham, since BhagavAn is the Means to Moksham. So one has NO authority to look other people in other philosophies in a Mean way, since BhagavAn is the Owner for everyone and not us.
Do we really Respect other religions and Faith’s while following ones own is the question that is raised by Chiriyan Swami to all religions and Faith’s is adiyens humble understanding from his post.
Adiyen (ElayaAlwar) Srinivasa (DhoddayAcharyar) Dasan.