அடியார்களுக்கு வணக்கம்
திருமலை திருப்பதி ஶ்ரீ ஏழுமலையானின் அபிஷேகத்தை தரிசிக்க வேண்டும் என்ற எண்ணம் உள்ளது. நுழைவு சீட்டு பெற வழிமுறைகள் தெரிந்தவர்கள் கூறவும்.
நன்றி
அடியார்களுக்கு வணக்கம்
திருமலை திருப்பதி ஶ்ரீ ஏழுமலையானின் அபிஷேகத்தை தரிசிக்க வேண்டும் என்ற எண்ணம் உள்ளது. நுழைவு சீட்டு பெற வழிமுறைகள் தெரிந்தவர்கள் கூறவும்.
நன்றி
Sri Ramanuja Munaye Namaha,
Sri Velukkudi Krishnan Swami Guruve Namaha,
அடியார்களுக்கு வணக்கம்,
ஆசார்யன் க்ருபயால் ஸ்ரீவெளுக்குடி கிருஷ்ணன் ஸ்வாமி அருளால் அடியேனின் புரிதலை வினவுகிறேன்.
சுவாமி கூறி இருக்கிறார் , திருப்பதி ஏழுமலாயினின் அபிஷேகத்தை செவிப்பதற்கு நுழைவு சீட்டு கிடைப்பது கடினம்.
ஆசார்யன் அருளால், நம் வீடு தேடி வந்து இருக்கும் திருப்பதி ஸ்ரீனிவாச பெருமாளுக்கு திருஆராதனை செய்யும் பொது நாம் தினமும் பெருமாளுக்கு ஸ்னானம் செய்வோம் (அர்க்கியம், பாத்தியம், ஆசமநீயம், ஸ்னானம்). அதில் உள்ள ஆனந்தத்தை விட்டுவிட்டு எங்கோ நின்று கொண்டு இருக்கும் பெருமாளை தேடி போவதை பற்றி அடியேனுக்கு தெறியாது
குருபரம்பரையில் ஒரு குட்டி கதை உள்ளது:
ஸ்ரீரங்கத்தில் சுவாமி பராசர பட்டரின் காலக்ஷேபத்தை கெளப்பதற்கு திருப்பதியில் இருந்து வேற ஒரு ஆச்சார்யனின் சிஷ்யர் வந்து இருந்தார். அப்போது அவருக்கு தும்மல் வந்தபோது “ஏழுமலையானே.. ஏழுமலையானே.. ஏழுமலையானே” என்று தும்மினார். அப்போது சுவாமி பராசர பட்டருக்கு கோவம் வந்து அவர் கூறினார், இங்கு அந்நியதேவதைகளின் பெயர்களை கூற கூடாது. தும்மினால் “ரங்கா…ரங்கா…. ரங்கா…” என்று தான் தும்ம வேண்டும்.
இதில் கருத்து என்ன என்றால், எல்லாம் அதே பெருமாள் தான், அனால் நமக்காக வந்து சேவை குடுக்கும் பெருமாளை விட்டு, வேற திவ்ய தேசம் போயி பெருமாளை செவிப்பது “தேவு மற்று அறியேன் (I don’t know any other GOD other than MY own ThiruAaradhanai Perumal)” என்று இருக்கும் அடியார்கள் செய்வது வழக்கம் அல்ல.
நம்முடைய ஆராதனை பெருமாளுக்கு நித்ய ஆராதனை செய்வதை விட்டு விடாமல், மற்று திவ்ய தேசம் செல்ல முடியும் என்றால் மட்டும் போயி வரலாம். அதற்க்கு நம்மமுடைய பெருமாளை யாத்திரை செல்லு பொது எழ பண்ணி கொண்டு செல்ல வேண்டும், இல்லையெனில் நம்மை தேடி வந்த பெருமாளை காய விடுவதற்கு சமம்.
காலம் கைகூடினால் இங்கு அபிஷீகம் சேவிக்கலாம், இல்லையெனில் அங்கு பெருவீட்டில் அபிஷேகம் சேவிக்கலாம்.
கவலை கொள்ள வேண்டாம். “தேவு மற்று அறியேன் (I don’t know any other GOD other than MY own ThiruAaradhanai Perumal)” அடியார்கள் எங்கு இருக்குறீரோ அதுவே திவ்ய தேசம்.
Adiyen Sri Velukkudi Krishna Dasan,
Uyya Oraey VAzhi UdayavAr ThiruvAdi,
Sarvam SriKrisnarpanam Asthu.
Sri Ramanuja Munaye Namaha,
Sri Velukkudi Krishnan Swami Guruve Namaha,
அடியார்களே,
பெருமாள் நமக்காக ஒரு புது திட்டத்தை வகுத்து இருக்கிறார் அபிஷேகத்தை சீக்கிரம் செவிப்பதற்கு.
At present there is no advanced reservation or Online booking for Poorabhishekam seva in Tirumala. They only offer One day Advance “Lucky Dip” on every Thursday. Devotees must visit the CRO Vijaya bank counter by 10:00 am.
The counter will accept devotees biometirc and photo identity along with the Phone number linked to single unique ID number. The selection list is declared after 6:30 PM in evening. Each selected token is sent an SMS alert about their selection status. Devotees must get to Vijayabank counter in time to confirm their ticket.
“லக்கி டிப்பில்” (Luck Dip) நம்முடைய பெயர் வருவதற்கு ஆசார்யன் ஸ்வாமி இராமானுஜர் திருவடியில் பிரார்த்திப்போம்.
*****************************
Seva Performance Day : Friday.
Duration of seva: 90 Minutes.
Dress code: Ethnic wear which was proposed by TTD.
Cost of each ticket: 750 rupees.
Prasadam Offered: One Big Laddu, One Big Vada.
Dharshan Duration: 45 Minutes.
**************************
Poorabhishkeam seva consists of three types. Musk Vessel, Civet Vessel and Silver Vessel. These three types of Arjitha seva combines to be called Poorabhishekam. Duration of poorabhishekam seva is 50 to 60 minutes. During this time, Devotees can see the lord bathed in Turmeric water, Scented water and milk. More than 50 vessels are offered for this sacred ritual. During this time, Archaka Swamis will recite the greatness of Lord Venkateswara Swamy with Purushasuktham. Then Sri Lakshmi devi idol which was embedded in chest of Lord Venkateswara Swamy will also be done the Abhishekam seva.
தன்னுடைய கருணையாலே நேரடியாக அபிஷேக சேவையை இதோ இப்போதே குடுக்கிறார் (Live Motion “GIF” File):
அடியார்களுடைய துடிப்புக்காக பெருமாள் அபிஷேகத்தை நேரில் சேவித்தது போல் இருக்கிறது .
Adiyen Sri Velukkudi Krishna Dasan,
அப்பனுக்கு ஷங்க்கு ஆழி அளித்த பெருமான், ஸ்வாமி இராமாநுஜாசார்யார் கி ஜெய்.
(Swami Ramanujar is One who gave Shanghu and Chakkaram to Thirupathi Perumal (Appan) to establish HE is the ParamAthama).
Sarvam SriKrishnarpanam Asthu.
Namaskaram!!
Well said Kongil Piratti Bhaghavatha!!. “எல்லாம் அதே பெருமாள் தான்”.
Adiyean’s opinion is that if possible, adiyaargal can have the said dharshan at Tirumala; if not, no issue-no need to worry.
Bhaghavathaa’s agathu (house)little Sri Krishna Vigraha or Salagrama perumal Aaraadhana is equivalent to having Tirumala dharshan. No difference at all.
If adiyaargal want to have Tirumanjana dharshan, they can have it at their house itself.
Adiyean Ramanujadhasan.
Sri Ramanuja Munaye Namaha,
Sri Velukkudi Krishnan Swami Guruve Namaha,
Additionally BhagavAtas, from Swami’s Upanyasam, one more Small story from GuruParamaparai regarding Perumal HIMSELF says to a Archaka (Priest) of SriRangam that “I’m standing in Thirupathi and Lying in SriRanagam, so please DON’T leave me and go there”.
One time an Archaka who does daily Aaradhanai to SayanaKolam Periya Perumal in Sriranagam had a desire to Visit Thirumala Thirupathi and get dharshan of Yezhumalai Veketeswara. When this desire popped-up in Archaka’s mind, then the same Perumal residing inside the Archaka’s heart as “Antharathma” came to know about it first and was waiting when Archaka will propose His desire to the Visual SriRangam Archai Deity form “Periya Perumal”. Later Archaka proposed His desire to the SriRangam PeriyaPerumal to excuse Him for few days as He needs to visit Thirumalai and He will come back soon.
Then SriRanagam Perumal said, “Please don’t leave me a moment and go there, be here always. I like your Bhakthi and service”. For the Archaka, it was a Dharma Sankatam/dilemma and was not sure what to do, then Perumal told Archaka “Ok, you can go and come back, but before you go to Thirupathi, please sing “ThirupAnAlwar’s AmalanAadhiPiraan” Paasuram song for ME and then go.
<span style="color: #333333;”>ThiruppAnAlwar ThiruvAdigalaey Sharanam,
Archaka started singing the paasuram happily, when Archaka finished singing the 3rd Paasuram as below:
<span style="color: #333333;”>மந்தி <span style="color: #333333;”>பாய்<span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>வட <span style="color: #333333;”>வேங்கட <span style="color: #333333;”>மாமலை<span style="color: #333333;”>, வானவர்கள் <span style="color: #333333;”>
<span style="color: #333333;”>சந்தி <span style="color: #333333;”>செய்ய <span style="color: #333333;”>நின்றான்<span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>அரங்கத்த <span style="color: #333333;”>அரவின் <span style="color: #333333;”>அணையான்<span style="color: #333333;”>,<span style="color: #333333;”>
<span style="color: #333333;”>அந்தி <span style="color: #333333;”>போல் <span style="color: #333333;”>நிரத்த ஆடையும் <span style="color: #333333;”>, அதன் மேல் அயனைப் படைத்த தோர் எழில்<span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>
<span style="color: #333333;”>உந்தி <span style="color: #333333;”>மேலதன்றோ அடியேன் உள்ளத்தின் உயிரே<span style="color: #333333;”>.
<span style="color: #333333;”>Perumal said, please sing again the 3<span style="color: #333333;”>rd<span style="color: #333333;”> Paasuram, then Archaka repeated again, and son on for few times, then Archaka asked “<span style="color: #333333;”>Why Devareer is asking again to repeat the 3<span style="color: #333333;”>rd<span style="color: #333333;”> Paasuram over and over gain<span style="color: #333333;”>”, then Perumal asked, <span style="color: #333333;”>“what is the meaning of this 3rd Paasuram”. <span style="color: #333333;”>Then Archaka explained meaning os pasuram as<span style="color: #333333;”>:
******************************
<span style="color: #333333;”>He who stood on the northern Venkata mountain ,
<span style="color: #333333;”>Where monkeys jump ,for the sake of dawn salutation of devas,
<span style="color: #333333;”>Sleeps in Srirangam on a snake and on him who is dressed on cloths of the colour of dusk,
<span style="color: #333333;”>And who has created Lord Brahma , is the sweet soul of my mind.
***************************
<span style="color: #333333;”>Archaka Immediately relaized as said <span style="color: #333333;”>“You are Residing as Antarathma in Me and Standing posture as Vekateswara in Thirumala and Sleeping posture as Ranagathan, so I fall on your Lotus feet as it was Your WISH (Sankalpam) to give Sevai to me in Srirangam as Sleeping Posture, I will not leave you, You are my Yezhumalayan.
<span style="color: #333333;”>The moral is, <span style="color: #333333;”>Same Perumal (Supreme Sriman NarayanAn) <span style="color: #333333;”>residing as Antharathma inside us Gives Sevai to us at our Own Home as ThiruAaradhanai Perumal, so why leave our Perumal and go else where, unless Perumal wishes us to get HIS sevai in other place. If so, Perumal will not make it too difficult in getting Abhishekam tickets in Thirupathi, which means it is <span style="color: #333333;”>BhagavAN’s Sankalpam<span style="color: #333333;”> to get HIS Abhisheka sevai at <span style="color: #333333;”>our own Home &/or in the nearest Perumal Temple to our Home or in other Ekantha Divya Desams<span style="color: #333333;”>, where Perumal and the Archakas are alone and waiting for Bhakthas to come and see HIM and get blessings, which gives us an opportunity to give some <span style="color: #333333;”>Sambhavani (money/dontion/Gifts) to the Archakas (Priests) of those Ekantha Divya Desam<span style="color: #333333;”> temples for their Livelihood, rather than spending money again and again in Thirupathi, where money is splendid, and moreover Dharshan is same as in other Divya Desams.
<span style="color: #333333;”>Adiyen Sri Velukkudi Krishna Dasan,
<span style="color: #333333;”>Uyya Oraey Vazhi UdayavAr ThiruvAdi,
<span style="color: #333333;”>Sarvam SriKrishnarpanam Asthu.
<span style="color: #333333;”>மந்தி பாய்<span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>வட <span style="color: #333333;”>வேங்கட மாமலை<span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>வானவர்கள்
<span style="color: #333333;”>சந்தி <span style="color: #333333;”>செய்ய நின்றான்<span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>அரங்கத்த <span style="color: #333333;”>அரவின் அணையான்<span style="color: #333333;”>,
<span style="color: #333333;”>அந்தி <span style="color: #333333;”>போல் <span style="color: #333333;”>நிரத்த ஆடையும் <span style="color: #333333;”>, <span style="color: #333333;”>அதன் <span style="color: #333333;”>மேல் <span style="color: #333333;”>அயனைப் <span style="color: #333333;”>படைத்த தோர் எழில்<span style="color: #333333;”>,
<span style="color: #333333;”>உந்தி <span style="color: #333333;”>மேலதன்றோ அடியேன் உள்ளத்தின் உயிரே<span style="color: #333333;”>.
Srimathe Ramanujaya Namaha,
Above thread Tamil font error is fixed. For some reason, the empty spaces are filled with some texts. Reposted as below.
Sri Velukkudi Krishnan Swami Thiruvadigalaey Sharanam.
Sri Ramanuja Munaye Namaha,
Sri Velukkudi Krishnan Swami Guruve Namaha,
Additionally BhagavAtas, from Swami’s Upanyasam, one more Small story from GuruParamaparai regarding Perumal HIMSELF says to a Archaka (Priest) of SriRangam that “I’m standing in Thirupathi and Lying in SriRanagam, so please DON’T leave me and go there”.
One time an Archaka who does daily Aaradhanai to SayanaKolam Periya Perumal in Sriranagam had a desire to Visit Thirumala Thirupathi and get dharshan of Yezhumalai Veketeswara. When this desire popped-up in Archaka’s mind, then the same Perumal residing inside the Archaka’s heart as “Antharathma” came to know about it first and was waiting when Archaka will propose His desire to the Visual SriRangam Archai Deity form “Periya Perumal”. Later Archaka proposed His desire to the SriRangam PeriyaPerumal to excuse Him for few days as He needs to visit Thirumalai and He will come back soon.
Then SriRanagam Perumal said, “Please don’t leave me a moment and go there, be here always. I like your Bhakthi and service”. For the Archaka, it was a Dharma Sankatam/dilemma and was not sure what to do, then Perumal told Archaka “Ok, you can go and come back, but before you go to Thirupathi, please sing “ThirupAnAlwar’s AmalanAadhiPiraan” Paasuram song for ME and then go.
ThiruppAnAlwar ThiruvAdigalaey Sharanam,
Archaka started singing the paasuram happily. when Archaka finished singing the 3rd Paasuram as below:
மந்தி பாய் வடவேங்கட மாமலை* வானவர்கள் சந்தி செய்ய நின்றான் அரங்கத்து அரவின் அணையான்*
அந்தி போல் நிரத்த ஆடையும் மேல் அயனைப் படைத்த தோர் எழில்*
உந்தி மேலதன்றோ! அடியேன் உள்ளத்தின் உயிரே!
Perumal said, please sing again the 3rd Paasuram, then Archaka repeated again, and so on for few times, then Archaka asked “Why Devareer is asking to repeat the 3rd Paasuram over and over gain , then Perumal asked, “what is the meaning of this 3rd Paasuram”. Then Archaka started recollecting meaning of paasuram as:
– He who stood on the northern Venkata mountain ,
– Where monkeys jump ,for the sake of dawn salutation of devas,
– Sleeps in Srirangam on a snake and on him who is dressed on cloths of the colour of dusk,
– And who has created Lord Brahma , is the sweet soul of my mind.
***************************
Archaka Immediately relaized as said “You are Residing as Antarathma in Me and Standing posture as Vekateswara in Thirumala and Sleeping posture as Ranagathan, so I fall on your Lotus feet as it was Your WISH (Sankalpam) to give Sevai to me in Srirangam as Sleeping Posture, I will not leave you, You are my Yezhumalayan“.
The moral of the story,
Same Perumal “எல்லாம் அதே பெருமாள் தான்” (Supreme Sriman NarayanAn) residing as Antharathma inside us Gives Sevai to us at our Own Home as ThiruAaradhanai Perumal, so why leave our Perumal and go else where.
So adiyen mentioned in initial thread that doing Our own Perumal abhishekam is Snanam.
[ஆசார்யன் அருளால், நம் வீடு தேடி வந்து இருக்கும் திருப்பதி ஸ்ரீனிவாச பெருமாளுக்கு திருஆராதனை செய்யும் பொது நாம் தினமும் பெருமாளுக்கு ஸ்னானம் செய்வோம் (அர்க்கியம், பாத்தியம், ஆசமநீயம், ஸ்னானம்). அதில் உள்ள ஆனந்தத்தை விட்டுவிட்டு எங்கோ நின்று கொண்டு இருக்கும் பெருமாளை தேடி போவதை பற்றி அடியேனுக்கு தெறியாது].
Unless Perumal HIMSELF wishes us to get HIS sevai in other place. If so, Perumal will not make it too difficult in getting Abhishekam tickets in Thirupathi, which means, it is BhagavAN’s Sankalpam:
* to get HIS Abhisheka sevai at our own Home &/or
* in the nearest Perumal Temple closer to our Home or
* in other Ekantha Divya Desams,
where Perumal and the Archakas are alone and waiting for Bhakthas to come and see HIM and get blessings, which also gives us an opportunity to give some Sambhavani (money/dontion/Gifts) to the Archakas (Priests) of those Ekantha Divya Desam temples for their Livelihood,
rather than spending money again and again in Thirupathi, where money is splendid, and moreover Thirupathi abhishekam Dharshan is same as in other Perumal temples either in Abhimaana Sthalams or Divya Desams.
Adiyen is only sharing this post for Adiyargal NOT to get worried if Thirupathi Perumal Abhishekam is not praaptham.
Adiyen Sri Velukkudi Krishna Dasan,
Uyya Oraey Vazhi UdayavAr ThiruvAdi,
Sarvam SriKrishnarpanam Asthu.
Srimate Ramanujaya Namaha,
True. what has been said and explained is based on Lord’s omnipresence.
What has been said is true for Bhakatas who have realized this principle and for those who are always engaged 24 hrs a day in His service.
But for others who so spend or waste time in idle or non-useful things , travelling to different divya desams forces them to devote time for Perumaal..especially in tiruapthi, one has to skip sleep, food, and skip one’s daily addictions like newspaper, Tv etc..so in one way there is benefit( for the beginners) in going to different places for darshan.
(It can also impart qualities of tolerance, patience and humility, in such large queues etc..)
Adiyen
But for others who so spend or waste time in idle or non-useful things , travelling to different divya desams forces them to devote time for Perumaal..especially in tiruapthi, one has to skip sleep, food, and skip one’s daily addictions like newspaper, Tv etc..so in one way there is benefit( for the beginners) in going to different places for darshan.
(It can also impart qualities of tolerance, patience and humility, in such large queues etc..)
The said abstinence from addictions, austerities and cultivation of qualities is possible by going to a less popular temple and doing all the necessary services oneself (like cleaning the temple, collecting flowers, making garland etc. There are so many services we can do. And engaging in services will give lot more satisfaction of heart compared to busily moving around different places in Thirupathi.
If more and more of us follow this, then the crowd in Thirumala will decrease; then Perumal can have undisturbed rest at night. Currently, devotees are allowed to take darshan of Perumal even very late into night when He is actually resting.