Srimathe Ramanujaya Namaha,
In General to All Devotess, additional to the above post Tatva Artham “Body as Car” comparison,
Ahara Niyamam states “WHAT” to eat, but some tip of “WHEN” to eat to avoid Body Organ Malfunction:
Just following WHAT to eat helps partially, but combined with WHEN to eat helps successfully, till the designed period of this Body limit.
**********************************************
Kural 942:
மருந்தென வேண்டாவாம் யாக்கைக்கு அருந்தியது
அற்றது போற்றி உணின்
Means:
No medicine is necessary for him who eats after assuring (himself) that what he has (already) eaten has been digested /
(முன் உண்ட உணவு செரித்த தன்மை ஆராய்ந்து போற்றியப் பிறகு தக்க அளவு உண்டால், உடம்பிற்கு மருந்து என ஒன்று வேண்டியதில்லை.)
Kural 943:
அற்றால் அறவறிந்து உண்க அஃதுடம்பு
பெற்றான் நெடிதுய்க்கும் ஆறு.
Means:
If (one’s food has been) digested let one eat with moderation; (for) that is the way to prolong the life of an embodied soul /
முன் உண்ட உணவு செரித்துவிட்டால், பின் வேண்டிய அளவு அறிந்து உண்ணவேண்டும், அதுவே உடம்பு பெற்றவன் அதை நெடுங்காலம் செலுத்தும் வழியாகும்.
Kural 944:
அற்றது அறிந்து கடைப்பிடித்து மாறல்ல
துய்க்க துவரப் பசித்து.
Means:
(First) assure yourself that your food has been digested and never fail to eat, when very hungry, whatever is not disagreeable (to you). /
முன் உண்ட உணவு செரித்த தன்மையை அறிந்து மாறுபாடில்லாத உணவுகளைக் கடைபிடித்து அவற்றையும் பசித்த பிறகு உண்ண வேண்டும்
Kural 945:
மாறுபாடு இல்லாத உண்டி மறுத்துண்ணின்
ஊறுபாடு இல்லை உயிர்க்கு.
Means:
With self-denial take the well-selected meal; So shall thy frame no sudden sickness feel.
(There will be no disaster to one’s life if one eats with moderation, food that is not disagreeable.)
மாறுபாடில்லாதா உணவை அளவு மீறாமல் மறுத்து அளவோடு உண்டால், உயிர் உடம்பில் வாழ்வதற்கு இடையூறான நோய் இல்லை.
**********************************************
So Ahara Niyamam states “WHAT” to eat, but above Kural provides some tip of “WHEN” to eat to avoid Body Organ Malfunction or diseases.
Just following “WHAT” to eat helps partially, but combined with “WHEN” to eat helps successfully till the designed period of this Body limit.
That’s why many Vaidehaas even after following Ahara Niyamam get diseases or some organ malfunction, since they don’t follow WHEN to eat, so they put that burden (cause) on karmas, since they don’t know their own mistake or very shy to express their mistake. But it is true as Karmas because KARMA word meaning not only means relinquishing past actions (Prarabtha karma), but also Karmas word means further actions (Aagami karma). So when one doesn’t do the further action of WHEN to eat based on above said Thiruvalluvar’s Kural, then organ malfunction and getting diseases are unavoidable.
So let’s be aware and start acting accordingly from now on, so that this Body (Tool) can be utilized effectively for BhagavAn Sriman Narayanan’s service either at our Home or at Temple or outside places.
Adiyen (ElayaAlwar) Srinivasa (DhoddayacharyAr) Dasan.